Tööstuse 43, Tallinn, Eesti´
Kauplus +372 508 3309
Töökoda +372 5301 8568

Tähesaju tee 31, Tallinn Eesti
Kauplus +372 5885 7752
Töökoda +372 5301 6938

info@velomarket.ee

Üldinfo +372 508 3309

Jalgratta kasutusjuhend

Olen erinevate Konadega sõitnud juba kolm aastat. Tuttavad, kes otseselt rattainimesed ei ole, panevad seda tähele ja tunnevad huvi, miks ma just selle rattaga sõidan. Seega, mul ei ole midagi selle vastu, et oma ausat arvamust avaldada ja inimesi suunata.

Kevadel tutvustasin oma Kona sõltuvust kolmele tuttavale: Siimule, Andreile ja Margusele. Rääkisime rattasõiduteemal mitu kuud, vedasin neid metsa proovima ning pika peale nad nõustusid, et Kona on lahe ja selle raha eest tegelikult hea diil. Siimule ostsime lõpuks Big Honzo , Margus on kannatlik ja lähme proovime temaga mingi päev Lava Dome’i . Andreil on jalgratas teiselt tootjalt, aga järgmise ratta tahab ta samuti Kona osta.

Proovisime metsas alguses ühte vanemat Kona mudelit, mille ma ise ehitasin. Kona Stuff – kõik jupid natuke vingemate vastu vahetatud ning kokkuvõttes super hea ratas. Siit sai Siim Kona pisiku külge. Olen talle ka juba maininud, et tulevikus plaanin selle ratta rahaks teha, veidike juurde panna ja osta näiteks modernse Kona – Lava Dome.

Kona jalgrattad
Kona jalgrattad

Siim, Andrei ja Margus pöörduvad hetkel oma ratta- ja Kona-küsimustega minu poole. Ma olen neid tegelikult selleks ka ise julgustanud ja tundub, et töötab, sest küsimusi tuleb palju. Siim on oma Big Honzoga kevadest saati juba üle 2000 km maha sõitnud, proovib maratone ja on mõnikord pannud 100+ kilti päevas. Siim-Sander Rooba tegeleb sotsiaalvaldkonnas noortega. Selles pundis on veel paar kutti, kellel on rattad olemas, aga eks Kona mõjutus on nüüd reaalselt olemas ja edaspidi, kui vaja uut ratast, ei ole võimalik enam Konast mööda vaadata.

Kona jalgrattad
Kona jalgrattad

Minu hea sõber Robert, kellel oli juba ratas olemas, proovis samuti paar korda minu Kona´t ja talle meeldis väga. Aitasin tal eelmise ratta ära müüa ja suunasin edasiste sammude tegemisel. Paar nädalat tagasi ostsime talle samuti Big Honzo. Panin talle ise kokku selle, et ei peaks mingite väikeste asjade pärast tagasi poodi tulema. Tegin talle korraga selle tubelessiks ka. Olen tänaval veel tuttavatega juttu ajanud, kes Kona brändi teavad. Paljude jaoks on harjumatu näha Konat uues kuues, aga puhas huvi on olemas ja niipea, kui võimalik, annan inimestele proovida ning räägin natuke seda ja teist. Big Honzo on kallimatest mudelitest kindlasti kõige suurema potentsiaaliga mudel, mida müüa – mis sest, et tagaamordiga mudelid on inimeste silmis ihaldusväärsemad.

Samuti tegin õemehele ja tema pojale oma rattaga väikese tuuri. Nendega on teema veel õhus, poeg tahaks väga Konat aga isa pole väga rattasõitja. Samas proovides oli siiski väga positiivselt meelestatud. Ütlesin neile, et las tulevad Kalamaja Velomarketist läbi, kui Tallinna satuvad. Lähme proovime veel erinevaid Kona mudeleid. Võib-olla paneme seemne vähemalt uueks aastaks mulda.

See aasta olen ma ise ostnud täishinnaga välja 3 Big Honzot. Mulle see hetkel sobib. Seletasin ka sõpradele, et Kona on lihtsalt selline bränd, kus on rakse alla 2000 eurostele allahindlust saada. Ja seda põhjusega. Ise ma ideaalis tahaks kevadeks võtta endale uue Big Honzo 2023 mudelit. Eelmisel aastal soetatud Kona Shonkyga [pilt kõrghoone taustal] sõidan vähe, aga see on oma olemuselt just selline ratas, mis võib kasutuses olla aastaid – see ei lähe iial hapuks.

Sel aastal on mul veel üks Kona projekt pooleli. Käisin mõni aeg tagasi Tartus heal sõbral külas. Talle meeldib rattaga sõita, aga ta ei pea ennast sellisel tasemel sõitjaks nagu mina ega taha ratta peale ka palju raha kulutada. Sellist tüüpi inimene, kes kaalub väga põhjalikult oma ostud läbi. Rääkisin talle natuke oma seisukohast ja jõudsime järeldusele, et ta võiks kõigepealt Big Honzot proovida. Selles on kõik heaks rattaks vajalik olemas ja lisatud pole ebavajalikke detaile. Rummud, millel on paras vahekaugus, hoiavad stiilseid ja massiivseid 2,8 -tolliseid rehve (WTB Ranger). Hüdraulilised ketaspidurid ja 11-käiguline ajam hoiavad sõidu järjepideva. See on ideaalne jalgratas, pakkudes sõitjale täiendavat haaret erineva ja keerulise maastiku läbimisel. Rehv kohandab ennast veeremisel juurte ja kivide ümber ning pakub erilist sõidumugavust.

Andre Rätsep
Vabakutseline mägijalgrattaentusiast aastast 2010

Kona jalgrattad
Kona jalgrattad

VAATA KÕIKI KONA RATTAID SIIT