enetfiru

Tööstuse 43, Tallinn, Eesti´
Kauplus +372 508 3309
Töökoda +372 5301 8568

Tähesaju tee 31, Tallinn Eesti
Kauplus +372 5885 7752
Töökoda +372 5301 6938

info@velomarket.ee

Üldinfo +372 508 3309

Jalgratta kasutusjuhend

Kodune jooksulint võib olla suurepärane investeering, mis annab rohkem võimalusi treenimiseks, kui ei saa jõusaali või õue minna. Ka valik on väga suur, mille hulgast kindlasti leiab igaüks just temale vajalike funktsioonidega jooksulindi. Parima jooksulindi leidmine sõltub suuresti sellest, kuidas kavatsed seda kasutada. Kes soovivad ka muude koduste treenimisvõimalustega tutvuda, leiavad kasulikku lugemist Velomarketi blogipostitusest “Milline trenažöör sobib koju?”.

Miks jooksulint kasulik on?

Kui soovid alakeha toonust tõsta ja kaalust alla võtta, siis jooksulint sobib selleks suurepäraselt. Kõndimine ja jooksmine panevad tööle reie-, sääre- ja tuharalihased. Lisaks ka kõhu ja seljalihased, süvalihased, mis hoiavad kogu keha püsti. Hea rüht on tempo säilitamisel väga oluline. Paljud kipuvad kõndima veidi kõverdatud seljaga, õlad ettepoole. Selg tuleb hoida sirge ja abaluud rohkem kokku tõmmata. Paljudel jooksulintidel saab ka tõusunurka ehk kaldenurka muuta, kus kõnniks nagu ülesmäge. Nii saab lihaseid veelgi rohkem pingutada ja tööle panna. Kui soovid ka ülakeha veidi rohkem treenida, võid kanda käes lisaraskusi.

Jooksulindil treenides saavad kasulikku koormust ka süda ja südame-veresoonkond. Süda saab treeningu ajal isegi kõige rohkem tööd. Regulaarne trenn, kasvõi lihtne kõndimine, aitab hoida südant tervena aastaid. Terve süda pikendab eluiga ja hoiab meid tegusana isegi kõrges eas. Nii et kõndige ja jookske vabalt ning nautige seda, sest trenn ja paras koormus on kasulik alati.

Jooksulint

Mille järgi valida jooksulinti?

Kui oled maratonijooksja, vajad täieliku jooksusammu tegemiseks pikemat jooksulinti. Need, kes plaanivad kõndida, võivad valida väiksema. Need, kes soovivad matkata ning erineval maastikul joosta, vajavad palju tõusuvõimalusi. Kui kodus on mitu kasutajat, siis on vaja sellist, millel on piisavalt mootorivõimsust. Need, kes eelistavad intervalltreeningut, soovivad kiiresti ja tihti reguleerida kiirust. Vaatame mõningaid põhifunktsioone, mis igal jooksulindil on ja mille järgi teha õige valik.

MOOTORI võimsust mõõdetakse hobujõududes (hj), mis mõjutab otseselt jooksulindi kvaliteeti. Sõltuvalt kasutaja kaalust tuleb valida ka mootor – võimsam mootor suudab käitada suuremaid raskuseid ja peab koormusele paremini vastu. Mida võimsam mootor, seda kõrgem jooksulindi hind.

  • 3,0 hj või vähem – sobib kõndimiseks, matkamiseks ja kergeks sörkimiseks (<10 km tunnis). Sellest piisab neile, kes plaanivad kallakul kõndida või matkata. Ei soovitata pikamaa treeninguks ja ei ole mõeldud mitmele kasutajale korraga (ehk üle tunni päevas).
  • 3,0 – 3,5 hj – sobib mitut tüüpi treeningute jaoks. Saad probleemideta kõndida, matkata, sörkida ja joosta. Kõige soodsamad valikud on selles vahemikus ning pakuvad sobivat kiirust ja võimsust. Kiire intervalltreeningu, pikemate vahemaade (12+ km) ja mitme kasutajaga või pikemaajalise kasutamise (2+ tundi päevas) puhul ei pruugi see mootor olla siiski piisavalt võimekas.
  • 3,5–4,0 hj – selle vahemiku mootor toetab rohkemaid kasutajaid ja enamikku treeningtüüpe. Vaid mõned mootorid on suurema võimsusega kui 4,0 hj, nii et see valik toetab maratonitreeninguid, kõndimist või mitut kasutajat.
  • Suurem kui 4,0 hj – see on jooksulindi jaoks suur võimsus. Kõik üle 4,0 hj on mõeldud pidevaks kasutamiseks, pikkadeks vahemaadeks ja suureks kiiruseks.

JOOKSUPINNA SUURUS. Jooksulindi valimisel vaadake ka lindi suurust, kus joostakse/kõnnitakse, mitte ainult terve trenažööri suurust (mida laiem on seade, seda staabilsem see on). Jooksmine nõuab pikemat sammu kui kõndimine, seega vajavad jooksjad pikemat pinda kui kõndijad. Mida pikem on kasutaja, seda pikem peab olema ka lint, sest pikemal inimesel on pikem samm.

  • Jooksmise jaoks peaks lint olemas 50 cm lai ja 155 cm pikk. Siis on jooksmiseks piisavalt ruumi, ka üle 180 cm pikkusele inimesele.
  • Kõndimiseks piisab lindi laiuseks 45-50 cm ja nende pikkuseks 115-155 cm. Loomulikult, kui saab joosta, siis saab kindlasti ka kõndida.
  • Suured lindid on tavaliselt 56 cm laiad ja üle 155 cm pikad. Esmaklassilistel jooksulintidel on sageli rohkem ruumi, mis toetab igas suuruses kasutajaid.

KAAL. Mida suurem ja raskem on jooksulint, seda mugavam ja kindlam on sellel joosta. Kindlasti peaks see olema raskem, kui selle kasutaja, sest vastasel juhul hakkab trenažöör jalge all vetruma ja nii ei saa seda kasutada. Jooksulint peab olema kasutajast raskem umbes 20 kg, siis on jooksulindi stabiilsus tagatud.

Jooksulint

KANDEVÕIME. Igal jooksulindil on kirjas maksimaalne kandevõime. Jooksmisel võib iga sammu mõju olla 2 korda suurem kui kasutaja kaal, mis avaldab jooksulindile palju mõju. Seega on kõige parem jääda maksimaalsest kaalust allapoole.

JUHTPANEEL peaks olema käeulatuses ja lihtsalt kasutatav. Mugavam on suurem ekraan, kust näeb enamusi parameetreid nii, et ei pea pidevalt nuppude abil vajalikku otsima.

KALDENURK. kui tahad rohkem treeningut ja soovid kõndida ka “ülesmäge”, sobib Sulle jooksulint, mille kalle on kuni 10 protsenti või suurem. Kui jooksulindil on langusfunktsioon, on see väga kasulik ka välijooksutingimuste paremaks simuleerimiseks.

KIIRUS. Kui plaanid joosta, sobib jooksulint, mille kiirus on kuni 16 km tunnis või rohkem.

Jooksulintidel on olenevalt selle hinnast ja kvaliteedist lisafunktsioonid, mis teevad kasutamise palju mugavamaks ja põnevaks. Parim jooksulint peaks endas sisaldama võimalusi valida kiirust, tõusunurka ning ka simuleerida erinevaid maastikke. Kiiruse valimine aitab treenida soovitud pulsivahemikus, tõusunurga muutmine toob jällegi kasutusse erinevaid lihaseid.

Kuhu jooksulint teie kodus läheb?

Veenduge, et teil oleks piisavalt ruumi, et turvaliselt ümber jooksulindil käia, et peale ja maha minna. Tihti tehakse ka soojendusi ja võimlemisi lisaks, seega peab olema piisavalt ruumi, et ka jooksulindi peal olles oleks käte liigutamiseks ruumi.

Jooksulint

Millist tüüpi jooksulint sobib minu vajadustega?

Jooksulinte on palju erinevaid ja allpool annamegi kiire ülevaate eri tüüpi jooksulintidest ja nende pakutavast:

Kaldevõimalusega jooksulint

Need on tavaliselt suured jooksulindid, millel saab säättida ka järske kaldenurkasid. On ka selliseid, millel on kaldenurk lausa 40%. Kaldega trenažöörid sobivad igat tüüpi kasutamiseks, kuid on eriti kasulikud neile, kes soovivad kõndida või matkata järsul kallakul või teha intensiivset treeningut. Kaldega trenažöörid nõuavad palju põrandapinda ja kalle tõstab teid laele lähemale, seega veendu enne ostmist, et ol piisavalt ruumi.



Kokkupandav jooksulint

Tänapäeval saab enamikke jooksulinte kokku voltida. Tehnika on uuemate mudelite puhul nii tõhus, et isegi mõned kõige kogukamad ja tugevamad jooksulindid on tehtud kokkuklapitavaks. Isegi tõsised jooksjad leiavad kokkupandava jooksulindi. Paljudel on hüdrauliline abi, mis hõlbustab tõstmist ja voltimist.


Jooksulint kõndimiseks

Kõndimiseks mõeldud jooksulintidel väiksem raam, lint ja mootor. Sageli on need ka odavamad. Soovitame otsida sellise, millel on piisav polsterdus ja siiski piisavalt suur pind mugavaks kõndimiseks.

Kokkupandav jooksulint kõndimiseks


Jooksulint jooksmiseks

Tavaliselt on need pikemad ja neil on tugevamad mootorid, mis toetavad suuremat kiirust ja pikemaid vahemaid. Regulaarsetel jooksjatel soovitame tähelepanu pöörata jooksulindi ehitusele ja treeningprogrammidele, mis kaasa pakutakse, et need ikka toetakse Sinu treeningut (erineivaid treeningu tüüpe).


Mehaaniline jooksulint

Neil pole mootorit ja tavaliselt on neil liistvöö, mis liigub jooksja jõul. Need kipuvad olema kallid, kuid on kõige sarnasemad väljas jooksmisele. Populaarsed sportlaste seas.

Hübriidjooksulint

Nagu nimigi ütleb, on neid võimalik kasutada nii elektriga kui ka ise oma sammuga. Sellised jooksulindid pakuvad palju mitmekesisemat treenimisvõimalust ehk treenida erinevaid lihasgruppe. Hea valik neile, kes soovivad suuremat vaheldus oma treeningutesse.


WIFI ÜHENDUS, ERINEVAD RAKENDUSED

Tänapäeval on trenažööridele peale erinevate treeningprogrammide tihti lisatud ka ekraan koos Wifi ühendusega, kus saad treeningu ajal vaadata telekat, Youtube videoid või Netflixi. Tihti on võimalus ekraan ise hiljem lisada, kui see pole trenažööriga juba kaasas. Praegused jooksulindid sisaldavad puuteekraane igas hinnapunktis. Tellimuspõhised treeningprogrammid on osutunud väga edukaks, aidates inimestel kodus treenida juhendite ja õpetusete järgi ning teistega koos.

Tavalisel jooksulindil on põhilised programmid juba valikus olemas, mis enamasti ei vaja tellimust ega ka internetiühendust.

Paljudel jooksulintidel on põhikonsool, mida saab Bluetooth abil ühendada oma nutiseadmes olevate rakendustega. Nii on võimalik jälgida oma põhilisi näitajaid nagu pulsisagedus, kalorite kulu, jälgida mõnes tasuta pakutavas rakenduses. See on hea valik neile, kes ei soovi maksta kuutellimuse eest, kuid on siiski huvitatud treeningrakenduste kasutamisest, Netflixi vaatamisest või tahvelarvuti kasutamisest treeningu ajal.

Paljudel trenažööridel on olemas ka näiteks aastapikkune tellimuspakett hinna sees. Need on tavaliselt väga põhjalikud ja mitmekülgsed, kus sisu hoitakse alati värske. Suur puutetundlik ekraan ja internetiühendus võimaldab ka teistega võistelda ja koos treenida, jälgides treeningtulemusi ja hoides motivatsiooni üleval. Mõnda saab ka suure ekraaniga ühendada. Velomarketis pakutavatel Tunturi trenažööridel on näiteks rakendus Tunturi Routes, kus saab valida endale meeldiva teekonna ükskõik millises maailma nurgas. Videos oleva treeningraja raskuse järgi muudetakse ka trenažööri raskusastet – kas tee viib ülesmäge või on kerge sörk siledal teel. Võimalusi on väga palju ja kodu treenimine on muudetud väga mugavaks, huvitavaks ning motiveerivaks.

Kui olete oma jooksulindi koju toonud, on teil palju võimalusi erinevaid programme proovida ja rutiini alustada. Jooksulintreeningud muutuvad üsna igavaks, kui teete kogu aeg sama asja. Võtke kindlasti aega kõigi variatsioonide uurimiseks, et teie uus jooksulint ei jääks nurka tolmu või riideid koguma.


TUNTURI TRENAŽÖÖRID JA FITNESSITOOTED

Velomarket on Tunturi trenazööride ametlik maaletooja ning meil on lai valik erinevaid koduseid treeningvahendeid. Kes on huvitatud kodusest jõutreeningust, leiab Velomarketi valikust endale hantleid, sangpomme, tõstekange või muid lisaraskuseid ja tarvikuid. Kes soovib tõsisemat jõutrenni teha, leiab endale sobiva treeningpingi. Kodus võimlemiseks on Velomarketis Tunturi valikust pakkuda massaaživahendeid, võimlemis- ja joogamatte, võimlemispalle, venituskumme ja muud varustust.

Tunturi tähendab sõna-sõnalt “suur mägi”, mis sümboliseerib väljakutsete ületamist ja tunnet, mis tekib peale intensiivset treeningut ja eneseületamist.

Tunturi sai alguse 1922. aastal Soome linnas Turkus, mil vennad Aarne ja Eero Harke avasid jalgrattapoe Pyöräkellari Oy. Esiti oli põhifookuses jalgrataste remont, seejärel toodeti Tunturi nime all ise jalgrattaid. Bränd oli väga edukas ja mõne aasta jooksul vahetati väikepood tehase vastu ning 1950ndateks oli Tunturi kaubamärk mopeedide siseturul juhtival positsioonil. Kasutades jalgrattatootmisest saadud tehnoloogiat ja teadmisi, laienes Tunturi muu spordivarustuse tootmisse.

1969. aastal muutis Tunturi kogu fitnessitööstust, tutvustades maailmale esimest koduseks kasutamiseks mõeldud veloergomeetrit ning aasta hiljem pälvis rahvusvahelise tunnustuse spordiseadmete tootjana.

1990ndatel tehti strateegiline otsus keskenduda Tunturi fitnessitoodete ja Tunturi jalgrataste tootmisele. See otsus oli oluline brändi edasiseks arendamiseks. Tunturi on nüüd Skandinaavia riikides tuntud bränd ja Tunturi fitnessitooteid müüakse enam kui 40 riigis kogu maailmas.

Palun valige toode