Menüü

Tööstuse 43, Tallinn, Eesti

Tähesaju tee 31, Tallinn Eesti

info@velomarket.ee

+372 508 3309

Honzo mudelid on nüüdseks eksisteerinud juba 10 aastat. Mis selle mudeli nii populaarseks ja armastatuks on muutunud?


Mägirataste maailmas on Honzol ideaalse jalgratta kuvand – tehniliste parameetrite poolest võrreldes on see mudel igati tasakaalus, võrreldes suuremate ning agressiivsemate mudelitega. Ilmselt seepärast on Honzo muutunud nüüdseks ka vaieldamatult üheks enim müüduimaks Kona rattamudeliks. Ärgem unustagem samuti, et algne Honzo (ehk siis Honzo esmaversioon) on spetsialistide poolt arvatud viimase kümnendi kõige mõjuavaldavamate jalgrataste hulka. Viimaste aastate jooksul on Honzo mudelivalik saanud Kona poolt seetõttu üha enam olulisi täiendusi ja selle edasisele täiustamisele on pööratud erilist tähelepanu.

Ka 2022 aastal ei ole Kona lihtsalt rahulikult loorberitele puhkama jäänud ja pealt vaadanud, et mnjah, ok – Honzo on sõitjate lemmik ja that´s it! Ei, Kona on arendanud Honzot edasi ja loonud sellele mudelile mitu täiendust, võttes arvesse rattasõprade vajadusi.

2022. aasta Honzot on õnnistatud taaskord geomeetria täiendustega. Esiotsas hõlmab muutust kahvli nurk, mis on nüüd veidikene agressiivsem ning muudab Honzo veelgi võimekamaks erinevates tehnilistes situatsioonides. Seda eelkõige nõudlikumal maastikul ja suurematel kiirustel. Ratta keskosa on saanud muudatuse madalama sadulatoru asendi näol, mis võimaldab kasutada praegusest veelgi pikemaid reguleeritavad sadulaposte.
Muus osas on Honzo säilitanud oma sarnasused 2021 aasta mudeliga ja seda ainult positiivses võtmes. Juba ennast korduvalt rattamaailmas tõestanud disainilahenduste ja komponentide valik teevad Honzost oma hinnaklassis ühe parematest ja kindlasti ka huvitavamatest jalgratastest turul.

Ratta loomine ei ole lihtsalt protsess – see on looming

Kuigi tänaseks on süsinikkiud ehk carbon fibre röövinud rambivalguse alumiiniumilt, ei tähenda see, et alumiiniumil ei oleks enam rattamaailmas oma kohta. Alumiinium on jätkuvalt enim kasutatud materjal igas klassis jalgrataste tootmisel – ning seda põhjusega. Alumiinium on kerge, tugev ja mõistliku hinnaga – ehk siis igati ideaalne materjal täiusliku jalgratta loomisel.
Kona insenerid on alumiiniumist loonud tõelise meistriteose, kasutades Honzo puhul mitut erinevat alumiiniumi sulamit, sealhulgas ka lennukitööstuses kasutatavat 6061 sulamit. Honzo sõidukogemusele annabki erilise tunnetuse just see, et alumiiniumi on vormitud vastavalt sellele, millist karakteristikat on tahetud raami erinevatele osadele anda. Alumiiniumprofiile on venitatud nõnda, et need oleks paksemad seal, kus on vaja lisa tugevust ning õhemad seal, kus on võimalik kokku hoida kaalu. Selline oskuslik materjali kasutamine teeb Honzost heas kaaluklassis püsiva, kuid siiski väga tugeva platvormi ja raamistikuga jalgratta. Honzo skelett on visuaalselt jämedam ja tugevam ratta eesotsas – just seal, kus seda mägirattal vaja – ning saledam ja agiilsem tagaosas.

Öeldakse, et keti tugevuse määrab selle nõrgim lüli

Kona mõistab, et hea jalgratta puhul ei piisa ainult tugevast materjalist või lihtsalt headest komponentidest. Kona jalgrattad on alati olnud hinnatud oma vastupidavuse poolest ning seda teadlikult. Jalgrattal on lisaks raami materjali tugevusele neli kriitilist kohta, mis määravad selle vastupidavuse. Keti tugevuse näite põhjal saab neid nimetada “nõrkadeks kohtadeks” ja Kona on neile pööranud erilist tähelepanu.
Raami eesotsas on kasutatud võimalikult pikki liiteühendusi ja keevisõmblusi. Põhjus on lihtne – just see koht peab hakkama saama suurimate jõududega, mis rattale mõjuvad. Lisaks kasutatakse eesotsas alt laienevat kahvlitoru, mis muudab ratta juhitavuse nõudlikes situatsioonides tunduvalt kindlamaks ning samal ajal pikendab ka kaelakausi laagrite eluiga oluliselt.
Raami sadulatoru on järgmine koht, kuhu intensiivsel sõidul ja laskumisel võivad mõjuda – ja mõjuvadki! – tohutult suured jõud. Eelkõige massi tõttu, mida sõitja rattale läbi sadula rakendab. Kona on sadulatoru vastupidavuse tõhusalt kindlustanud, kasutades sellel lisatugevdust ja pikemaid liiteühendusi. See aga tähendab, et Honzoga saavad suurepäraselt ja sihtotstarbeliselt (ehk siis intensiivselt!) -sõita a need jalgratturid, kelle mass on tavakasutajast oluliselt suurem.
Keskjooks on punkt, mis kasutatakse jalgrataste puhul kirjeldamaks raskuskeset ja seda põhjusega. Sõitja keharaskus rakendub rattale just läbi selle punkti, toetudes mõlema jalaga pedaalidele. Lisaks mõjutab keskjooksu pidev väntamine, mis ei tee selle vastupidavuse tagamist rattatootjatele ja rattainseneridele sugugi lihtsaks ülesandeks. Meil on väga hea meel näha, et Kona on Honzo puhul kasutanud traditsioonilist keermestatud keskjooksu – tehnilist lahendust, mis on tõestanud oma vastupidavust ja töökindlust juba aastakümneid. Koos kaheosalise vändasüsteemiga ja läbiva jämeda võlliga loob see vastupidava ja töökindla lahenduse, mida saab usaldada. Ja peamine – mis on ka mõistliku hinnaga.
Ja nüüd jõuamegi Honzo kõige viimase boonuse juurde! Tagaratta kiirkinnituse ühendus on läbi aegade pälvinud jäiga tagaotsaga mägijalgrataste juures “nõrgima lüli” tiitli. Mägijalgrattasõit ja sellega kaasnevad põnevaid elamusi pakkuvad aspektid – laskumised ja hüpped, juured ja kivid, õnnestumised ja ebaõnnestumised, on olnud alati need, mis võivad saada tradistioonilistele tagaratta kiirkinnititele saatuslikuks. Seda lihtsalt põhjusel – need on lihtsalt liiga nõrgad. Kona on Honzo puhul astunud selle probleemi ennetamiseks olulise sammu, kasutades traditsioonilise 5 mm võlli asemel 12 mm keermestatud läbivat võlli. Samasugust lahendust kasutab Kona ka oma kõige kallimatel ja professionaalsematel mudelitel, mis on tõestuseks, et Honzo vastupidavuse osas ei ole tehtud mingeid kompromisse.

Kellele on Honzo mõeldud?

Oma praktiliste sõiduomaduste poolest sobib Honzo tegelikult igale sõitjale – nii meestele kui naistele. Kuid eelkõige on suunatud siiski neile, kes otsivad sellist jalgratast, mis sobiks ka veidi keerukamale ja nn agressiivsemale maastikule kui tavaline cross-country jalgratas. Tugev raam, 29 tollised tubeless valmidusega jooksud ning 120mm amordikäiku on täpselt piisav selleks, et mitte ennast ekstreemsemal maastikul ja laskumistel mitte piiratuna tunda. Samal ajal säilitab moderne geomeetria koos reguleeritava kõrgusega sadulapostiga ning 1×11 käiguvahetussüsteemiga ratta agiilsuse ja väntamisefektiivsuse.
Seega võib rahuliku südamega öelda, et Kona Honzo ongi täpselt seda, milleks ta algselt loodi ja disainiti – ideaalse mägijalgratta musternäidis, millega saad sõita igal pool. Aga tule ja katseta ise! Velomarketi Kalamaja filiaalis Tööstuse 43 on suur valik erinevate aastakäikude Honzo mudeleid. NB! Valik kauplustes on suurem kui meie kodulehel velomarket.ee – kui mõnda mudelit on alles vaid viimane, siis e-pood neid enam ei kuva. Seega – võta meiega ühendust, uuri, milline mudel just sulle sobiks ja tule sõitma! Aga ole ettevaatlik, sest võib juhtuda, et leiad endale elu parima jalgratta! 🙂 Ootame Sind!